BelindasDogBlogg

Alla inlägg under maj 2012

Av Belinda - 27 maj 2012 10:50

Hej det har vart avslutning i agility kursen =( Men matte sa att hon skulle anmäla mig till brukshundsklubben i bollebygd!=D Så ska börja träna där!=) SES!

Av Belinda - 20 maj 2012 21:02

... en sak om tävlingen!! Jo att ge addresen så att jag kan posta priset till vinnaren!=D

Ses=)<3 Nattinatti!

Av Belinda - 20 maj 2012 19:25

Hej jag som alltid brukar ha något kul att göra som tex. vara ute och leka med Orvar eller träna agility, äta eller vara ute med matte på promenad! Men nu regnar det och jag ligger och slöar i mattes säng med matte och har inget att göra!! Så då kan jag passa på att berätta att matte hade en kompis idag som heter Alex och de gick ut med mig och brorsan på promenad och vi gick i skogen och där finns ett "ödehus" som matte kallar det! Matte hade mig lös och jag ville gå in där men det ville inte matte... Jag sprang in där ändå eller det var inte så ycket till IN för taket hade rasat in! Men jag tycker matte borde vara stollt över mig!! För jag var ju typ som en dektetiv! Jag menar jag gick in i ett ödehus! Tänk vad mycket mysterium jag skulle lösa oj vilken framtid!! KAnske lägger upp ett kort som matte tog på mig när jag var inne i "det mystiska ödehuset" Men det har inte laddats över till datan så...

Men ses ska drömma om min framtid som "mysterielösande hund!" Fast nä då hinner jag inte med agility om jag ska lösa mysterium! äch, min kariär som mysteriehund får vänta!   

Av Belinda - 19 maj 2012 13:03

  Heej! Nu har matte vart och ridit, på flockens (familjens) islandshästar, kanske har glömt säga att vi har häst också?men det är för jag är lite viktigare än hästarna! (tycker jag!)

Men iallafall så tänkte jag pyssla lite idag matte ska hjälpa mig! Jag tar lite bilder och skriver hur man gör!


 


 MAGI PYSSEL:

           Gör ett hundben!

        (Okej inga hundgrejer!)

        Det svävande klotet:          Du behöver: en rulle aluminiumfolie,

en sax,

en trådrulle (svart)

en genombruten stol (ta en köks stol) eller annat liknande som du kan knyta fast snöret i!

och ett måttband till hjälp! 

 

Gör såhär: Klipp av en 120cm lång tråd. Knyt fast ena änden upptill stolens ryggstöd (be matte göra det åt dig!) I trådens andra ände gör du en ögla som är stor nog attdu kan trä den över ditt högra öra! Du kanske behöver anpassa trådlängden till din längd och stolryggens höjd! (jag skriver av en bok med det här pysslet innuti. Den heter: Magiska trick!)

Tips: Låt inte hundar som jag använda saxen (även om de vill det!)

photo edited for free at <a href=www.pizap.com" width="600" height="450" border="0" />

Lägg undan aluminiumfolierullen och ställ stolen till höger om den platsen där du tänker stå när du uppträder. När det är dags att uppträda trär du trådöglan över högra örat. Ta upp aluminiumfolien och riv av en bit som är 30 cm i en fyrkant. Vänd dig åt höger (mot stolens håll alltså.) (tror jag...) Men vänd dig åt höger och sätt den ena foten lite framför den andra. Lägg undan folie rullen. 

Stå kvar i samma ställning, sträck fram händerna och knyckla ihop folien. Forma den till en boll runt tråden som löper från ditt öra till stolen. och Kontrollera diskret att bollen glider lätt längs tråden.(Om du verklingen inte kan få den att glida så kan du fuska med att göra ett hål

 i mitten av folien och forma den som en boll fast täck inte för hålet helt!)

Här KAN DU TA EN KORT PAUS!      

 

Håll sedan ut högra handen med foliebollen i handen- (tips: luta dig lite framåt så att snöret blir slappt och foliebollen åker ner i din hand!)-och ta ett steg bakåt från stolen medan du sakta flyttar kroppstyngden till den bakre foten, så att tråden börjar spännas. Läs en valfri magisk trollformel tex. Belindius e bestius! ;) och rör vänster handen över bollen, som förflyttas uppåt när tråden spänns.

Håll huvudet blixtstilla och rör händerna runt det "svävande klotet", men var noga med att inte komma åt snöret!! 

 OJ, klotet svävar! (så vitt publiken kan se.)

Håll vänsterhanden under foliebollen. Flytta sakta över kroppstyngden till den främre foten så att tråden blir slapp och bollen glider ner i din handflata!

Vänd dig omedelbart mot publiken och låtsas klia dig på örat så att tråden (förhoppningsvis...) faller till golvet utan att synas. Kasta bollen till någon i publiken och se om personen fångar den eller om den är alltför lamslagen!

 

  


 LYCKA TILL!



Om du vill göra ett enklare pysseltrick eller magitrick kanske det heter! Så gör Flygande kort och mynt!

Du behöver: en 1-krona

och ett spelkort!

Gör såhär: 1.Balansera spelkortet på vänstra handens fingertopp.

2. Lägg myntet ovanpå kortet så att det hamnar rakt över fingertoppen.

3. snärta till kanten av kortet hårt med högra handens pekfinger och tumme. Kortet flyger iväg medan myntet blir kvar coolt va?=)

m du vill veta mer pyssel så fråga matte eller nä jag menar låna den på bibblan författaren är: Kilby J. E

hejdå!<3=)

 

Av Belinda - 19 maj 2012 13:01

Jag ska nog ändå inte ta bort bloggen och skaffa en hemsida! Så pusta ut! ;)     

Av Belinda - 18 maj 2012 17:52

...att det inte går att ladda upp videor de funkar inte=( Men ska testa igen för jag har en jätte bra film ju! Jaja (jäsp!) Får be matte fixa det så ska jag fortsätta att Zzova! zzezz!



zzz...

Av Belinda - 18 maj 2012 17:38

    Nu ser ni att  en hund vist kan blogga! 

Av Belinda - 18 maj 2012 16:49

Hej, jag har kommit på en tävling med pris, och såhär ser priset ut:

    Haha skoja bara hihi, men den riktiga grejen är inte så stor men iallafall här är en bild på den:    /Det är en bild på mig som valp med en autograf på man ser inte från kameran, och ett trähjärta=)<3

 

TÄVLINGSREGLER:


Måla ditt finaste, teckningen ska handla om något med djur asså förestella något/några djur!

Det får inte vara taskiga eller blodiga teckningar!=(

Det får gärna vara en bild på mig!<3;)

Skicka din teckning till: milli.2000@hotmail.com

Allså på datan, så du får antingen skanna in teckningen (fråga din matte/husse eller dina "föreldrar" om hjälp.) Eller måla den på datan!=)


LYCKA TILL! Tävlingen varar fram tills nästa fredag asså om en vecka så ses och hejdå!=)<3

Presentation


Det här är min dogblogg, vad som händer i en hunds liv!:)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Veckans roliga historia=)

Det var en mamma som hade tre söner och en morgon kom den äldsta ner och sa:"Mamma jag är svintrött!"

Sedan kom mellanpojken ner och sa"mamma jag är gristrött!" Efter en timma kom den ygsta pojken ner och mamman undrade:"är du också trött som en gris?" pojken:"Nä jag är PIGG!"

Omröstning

Vilket är ditt favvo djur?
 hund
 häst
 katt
 kanin
 hamster
 marsvin
 sköldpadda
 ko
 fisk
 ödla

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Gästbok=)

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Klockan


Ovido - Quiz & Flashcards